Thursday, December 10, 2009

nUr kAsih


Nur Kasih....

Pada asal nya...aku tidak begitu teruja untuk mengikuti slot drama ini di tv3...
Entah mengapa aku begitu teruja untuk menggagahkan diri untuk 'tergolek' di kaca tv untuk melihat drama ini..walaupun dah episod akhir...huhu
Apa isitimewanya drama ini sehingga hangat diperkatakan?

Aku bukannya minat sangat dengan drama melayu ini...
bukan semua....cuma ada sesetangah yang best...
kenapa drama ini best setelah aku melihatnya dan disaran oleh zed yang xpernah minat drama melayu..
masa aku tgk dia layan drama ini...aku begitu pelik...
lalu aku mencuba la tgk....
ternyata...drama ini memang best...

Kabir Bhatia adalah pengarahnya...
kenapa orang bukan melayu boleh bikin drama seperti ini...
dari setem,tower13 dan yang terbaru Nur kAsih...
bagi aku...beliau seorang yang bijak mencari dan membidik pemikiran penonton..
beliau juga bijak bermain dengan alam ataupun persekitaran...
drama nur kasih ini ternyata memberi impak yang besar kepada karya beliau...

storay line amat menarik dah mudah difahami...
tepukan untuk penulis skrip...penghasilan skrip aku kira cukup mantap untuk menarik minat penonton..sekali aku pun tertarik...
tepukan gemurah untuk pelakon yang telah menjayakan drama ini...

sekarang ini aku menontonnya semula di web tv3 dan juga di tv dimana tv3 telah mengulangkan siarannya dengan non stop....tiada iklan...baru best layan..memang mantap lah cita ini...
banyak moral dan juga input yang boleh didapati dalam cita ini...
jom kita menontonnya byk kali...walaupun xjemu2....
aku beri rating 5/5 bintang...


p/s moga kasih ku di kasihi.....
moga aku dapat hidayah seperti adam....

No comments: